«Μεταπολίτευση: Ένα βολικό τέρας» – Το βιβλίο του Διονύση Ελευθεράτου παρουσιάζεται στην ΕΣΗΕΑ

zoornalistas.com

Περιήγηση στον ζωολογικό κήπο των media, της ενημέρωσης και της (μικρο)πολιτικής

«Μεταπολίτευση: Ένα βολικό τέρας» – Το βιβλίο του Διονύση Ελευθεράτου παρουσιάζεται στην ΕΣΗΕΑ
https://www.zoornalistas.com/2024/06/blog-post_956.html
Jun 19th 2024, 10:09


Το νέο βιβλίο του Διονύση Ελευθεράτου «Μεταπολίτευση: Ένα βολικό τέρας», το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα παρουσιάζουν οι εκδόσεις Τόπος σε εκδήλωση στην ΕΣΗΕΑ απόψε στις 19:00. Για το βιβλίο μιλούν ο ηθοποιός Χριστόφορος Ζαραλίκος, ο ιστορικός, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Βαγγέλης Καραμανωλάκης, ο δημοσιογράφος Θανάσης Σκαμνάκης και ο ίδιος ο συγγραφέας. Την συζήτηση θα συντονίσει η δημοσιογράφος Ναταλί Χατζηαντωνίου.

Με το βιβλίο αυτό ο Διονύσης Ελευθεράτος υποστηρίζει πως η γεννηµένη προ πεντηκονταετίας Μεταπολίτευση φαντάζει γρίφος, καθώς, «δηµοσιολόγοι διαφωνούν για το πότε εξέπνευσε, αλλά και για το πόσο ζωντανά παραµένουν τα "καταπιστεύµατά" της».

Πολιτικοί των δύο κοµµάτων (ΠΑΣΟΚ, Ν∆) τα οποία γεννήθηκαν µαζί της και κυριάρχησαν σε όλη –ή σχεδόν– τη διάρκειά της τη στηλιτεύουν, ως συνολικά επιζήµια περίοδο. Κάποτε αυτό το έκανε µόνον η Ακροδεξιά. Στην πραγµατικότητα αφορίζουν τον ριζοσπαστισµό που αναπτύχθηκε στην κοινωνία κατά τη Μεταπολίτευση (κυρίως την πρώιµη) κι άσκησε πολλαπλές επιδράσεις. Ο αφορισµός αυτός λειτουργεί και ως φύλλο συκής, πίσω από το οποίο πασχίζουν να κρυφτούν οι συνέπειες των επιλογών της οικονοµικής ελίτ και τα αδιέξοδα του παραγωγικού µοντέλου της χώρας» .

Ο ∆ιονύσης Ελευθεράτος ακτινογραφεί τις σηµαντικότερες πολιτικές-κοινωνικές συγκρούσεις της Μεταπολίτευσης, κυρίως από την πρώτη και ζωηρότερη περίοδό της. ∆ιαπιστώνει πώς επηρέασε ο ριζοσπαστισµός της τις ιδέες και την ψυχαγωγία. Εξετάζει τις κυκλοφορίες των εφηµερίδων παράλληλα µε τις πολιτικές εξελίξεις. Προσδιορίζει τη θέση που έδωσε το κλίµα της εποχής στο ποδόσφαιρο, το µπάσκετ, τη ροκ µουσική, το σινεµά. Τέλος, εστιάζει σε µερικά κλασικά κατηγορητήρια, σε βάρος της Μεταπολίτευσης, για την οικονοµία και τα εργασιακά.

Το βιβλίο τρυπώνει σε δικαστικές αίθουσες, πολιτικές συνεδριάσεις, «κονκλάβια», διαδηλώσεις, απεργίες, πεδία αστυνοµικών εφόδων· σε γήπεδα, κινηµατογράφους και χώρους συναυλιών. Οι «ήχοι» του είναι –και αυτοί– πολλαπλοί. Ακούγονται τα συνθήµατα των συλλαλητηρίων, τα επινίκια γέλια των απεργών της ΛΑΡΚΟ, τα soundtrack του Ζ και της Κατάστασης πολιορκίας, τα «σόλο» του Ρόρι Γκάλαχερ στη Νέα Φιλαδέλφεια και του Τζο Στράµερ στο Καλλιµάρµαρο.

Ο Διονύσης Ελευθεράτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961 και σπούδασε Πολιτικές Επιστήµες στην Πάντειο. «Μυήθηκε» στην επαγγελµατική δηµοσιογραφία το 1986, όταν ασχολήθηκε µε το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ της εφηµερίδας Πρώτη. Από τότε εργάστηκε σε αρκετές εφηµερίδες, κυρίως ως αρθρογράφος και σχολιογράφος επί πολιτικών, κοινωνικών αλλά και αθλητικών θεµάτων. Συνεργάστηκε επίσης µε τα περιοδικά «Έψιλον» της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας και «Review» του Ελεύθερου Τύπου, καθώς και µε τους ραδιοφωνικούς σταθµούς «∆ίαυλος 10», «Ωχ FM», «Flash 9,61» και «Sport FM 94,6». Σήµερα εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο «Κόκκινο 105,5».

Από τις εκδόσεις Τόπος κυκλοφορούν τα βιβλία του: Εξουσία, τι μπάλα παίζεις; (2010), Λαμόγια στο χακί (2015), Μια λοξή ματιά στην ιστορία: 200 χρόνια νεοελληνικού κλαυσίγελου (Τόπος 2020) και Μεταπολίτευση: Ένα βολικό «τέρας» (Τόπος 2024).
Συμμετέχει στο συλλογικό έργο Έξοδος Αδιέξοδος (Τόπος 2018).



You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/FfCjQp
Σχόλια