Στην Φράνσις Μακντόρμαντ κατέληξε το Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου
Στην Φράνσις Μακντόρμαντ κατέληξε το Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι».
«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα - δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.
Πρόκειται για το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα της Αμερικανίδας ηθοποιού, 21 χρόνια μετά το βραβείο που είχε πάρει για το Fargo των αδελφών Κόεν. Η 61χρονη ΜακΝτόρμαντ έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών για το συγκεκριμένο ρόλο.
Το βραβείο απένειμε στην ηθοποιό η Τζόντι Φόστερ και η Τζένιφερ Λόρενς στη θέση του Κέισι Άφλεκ, που πέρσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα. Ο Άφλεκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την παρουσίαση του βραβείου καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση από γυναίκες που συμμετείχαν στα γυρίσματα παλαιότερων ταινιών του.
Όσκαρ σκηνοθεσίας για τη Μορφή του Νερού
Ο μεξικανός κινηματογραφιστής Γκιγιέρμο ντελ Τόρο κέρδισε το Όσκαρ σκηνοθεσίας για τη Μορφή του Νερού, ένα σκοτεινό, αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962.
«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ' ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο στα Όσκαρ 2018.
Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).
Συνυποψήφιοι του ήταν ο Αμερικανός Πολ Τόμας Άντερσον με την Αόρατη Κλωστή, ο Τζόρνταν Πιλ με το Τρέξε! που βλέπει την καριέρα του ν' απογειώνεται καθώς αυτό το φιλμ φιγουράρει σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Lady Bird, το οποίο έσπασε τα ταμεία, τουλάχιστον στο αμερικάνικο box office, ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, καθώς και ο Κρίστοφερ Νόλαν με τη Δουνκέρκη.
Το πρώτο σημαντικό βραβείο της βραδιάς, αυτό του Β' Ανδρικού Ρόλου, κέρδισε ένα εκ των φαβορί, ο Σαμ Ρόκγουελ, για την ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι». Το βραβείο παρουσίασε η η περσινή νικήτρια του Β' Γυναικείου Ρόλου Βαιόλα Ντέιβις. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι για το βραβείο ήταν οι Γουίλιαμ Νταφό, Γούντι Χάρελσον, Ρίτσαρντ Τζένκινς και Κρίστοφερ Πλάμερ.
Το αντίστοιχο γυναικείο βραβείο, αυτό του Β' Γυναικείου Ρόλου απονεμήθηκε στην Άλισον Τζένεϊ, για την ταινία «I, Tonya».
Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζένεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.
Στον Μαρκ Μπρίτζες για την «Αόρατη Κλωστή» κατέληξε το Όσκαρ Κοστουμιών.
Οι Μπράιαν Φόγκελ και Νταν Κόγκαν κέρδισαν το Όσκαρ 2018 Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το Icarus, ένα από τα δύο ντοκιμαντέρ του Netflix τα οποία βρίσκονταν στην λίστα με τις υποψηφιότητες φέτος.
Το Icarus αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ' όλο τον κόσμο».
Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε το Όσκαρ για Μοντάζ Ήχου, όπως και του Μιξάζ Ήχου.
Το Όσκαρ Σκηνικών πηγαίνει στην «Μορφή του Νερού».
Στην «Φανταστική Γυναίκα» από τη Χιλή το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ Ντανιέλα Βέγκα.
Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαντ. Για το «Dear Basketball» στην κατηγορία Animation Μικρού Μήκους.
Το Remember Me των Κρίστεν Άντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ταινία κινουμένων σχεδίων Coco κέρδισε το Όσκαρ Τραγουδιού.
Το βραβείο Οπτικών Εφέ κατέληξε στο «Blade Runner 2049».
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε και το Όσκαρ του Μοντάζ.
Το «Heaven is a Traffic Jam on the 405» πήρε το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.
Tο Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου πήγε στο Call me by your name του Τζέιμς Έιβορι, που γίνεται έτσι ο γηραιότερος νικητής Όσκαρ, σε ηλικία 90 ετών.
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς έγινε με το Όσκαρ 2018 Πρωτότυπου Σεναρίου, το οποίο κατέληξε στον Τζόρνταν Πιλ για το «Get Out». Στην συγκεκριμένη κατηγορία φαβορί ήταν το «Η Μορφή του Νερού» και το «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι».
«Σταμάτησα 20 φορές να γράφω αυτή την ταινία, γιατί θεώρησα ότι δεν μπορούσε να γίνει, αλλά πίστεψα ότι αν γυριζόταν, ο κόσμος θα την έβλεπε» ανέφερε ο Τζόρνταν Πιλ ευχαριστώντας τη μητέρα του που τον έμαθε να δείχνει αγάπη ακόμα και μπροστά στο μίσος, αλλά και τους θεατές που αγόρασαν εισιτήριο για να δουν την ταινία.
Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν ο Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και η Βανέσα Τέιλορ για την ταινία H Μορφή του Νερού και η Έμιλι Β. Νόρτον και ο Κουμάιλ Ναντζιάνι για το Έρωτας Μετ' Εμποδίων.
Το Όσκαρ Διεύθυνσης Φωτογραφίας πήρε ο Ρότζερ Ντίκινς για το «Blade Runner 2049».
Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
«Ευχαριστώ, είναι καταπληκτικό! Η μητέρα μου γίνεται 90 φέτος, και νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως» ανέφερε ο Ντεσπλά και ευχαρίστησε τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που άφησε τη μουσική του να γίνει η φωνή των ηρώων του, αλλά και για τη μελαγχολική αγάπη της ταινίας του. Τέλος αφιέρωσε το βραβείο στις κόρες του.