Ο άγνωστος συμβολισμός του Μαίανδρου
Κανείς μέχρι σήμερα δεν γνώριζε ότι ο Μαίανδρος, το αρχαίο τετραγωνισμένο ελληνικό σύμβολο που υπάρχει παντού ζωγραφισμένο, είναι ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ.
Τα λεξικά παγκοσμίως το αναφέρουν ως διακοσμητικό στοιχείο αγγείων, κτηρίων, ενδυμάτων κ.λπ. και ως τίποτε άλλο.
Και όμως, ο Μαίανδρος σε κάποια σπάνια αγγεία φαίνεται πεντακάθαρα ότι είναι λαβή στο αγώνισμα της πάλης.
2.500 χρόνια αυτή η πολύτιμη πληροφορία είχε χαθεί.
Τα σπάνια αγγεία που εξηγούν με ζωγραφιές τη γυμναστική αυτή βρίσκονται εκτός Ελλάδος (Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Η.Π.Α. κ.λπ.).
Κανένα τέτοιο αγγείο δεν βρίσκεται στην Ελλάδα.
Εκείνη την εποχή, όμως, ήταν κοινό μυστικό των αρχαίων Ελλήνων, γι’ αυτό και το ζωγράφιζαν παντού, αλλά, αυστηρά κωδικοποιημένο.
Η γυμναστική αυτή δυνάμωνε τα χέρια κατ' αρχάς με δίσκο, ακόντιο, τόξο και ξίφος, με τελικό ζητούμενο τη Μαιάνδριο λαβή στην πάλη.
Το δέσιμο των δαχτύλων μεταξύ τους και το σφίξιμο του αντιπάλου ήταν οδυνηρό στο αγώνισμα της πάλης και θανατηφόρο στον πόλεμο.
Ο Πλάτων ο ίδιος ήταν παλαιστής και φυσικά γνώστης της λαβής του Μαιάνδρου.
Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Γιάννη Μηλιώκα, που αποτελεί πραγματεία για την χαρακτηριστική λαβή του μαιάνδρου, που ο καλλιτέχνης ισχυρίζεται πως δεν είναι απλά ένα σχήμα.
Λόγω της απώλειας αυτών των αγγείων και της άγνοιας της χρησιμότητας του Μαιάνδρου, για χιλιάδες χρόνια, αλλάξαμε παγκοσμίως σωματότυπο, χάσαμε δύναμη, πήραμε βάρος και αρρωστήσαμε.
Με τη γυμναστική του Μαιάνδρου και τη διατροφή του Ιπποκράτη, όλοι οι νέοι σήμερα μπορούν να φτιάξουν σώμα αγαλμάτινο και να έχουν άριστη υγεία.
Και οι μεγαλύτεροι, όμως, έχουν πάρα πολλά να κερδίσουν από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου.
Φωτογραφίες και κείμενα επιλεγμένα από 100 βιβλία αποδεικνύουν τη σημασία, την αξία και τη χρησιμότητα αυτού του συμβόλου.
Το βιβλίο του Γ. Μηλιώκα προκάλεσε την αντίδραση του Μ. Καλόπουλου ο οποίος τουλάχιστον 15 χρόνια πριν είχε αναφερθεί στο Μαίανδρο και τη σημασία του.
Μ. Καλόπουλος:
Εδώ τελειώνει η παρουσίαση του βιβλίου του αγαπητού Γιάννη Μηλιώκα, που ξεκάθαρα αντιγράφει τις ερμηνείες μου πριν από 15 χρόνια! Παρακολουθήστε το δικό μου υπότιτλο: «Μαίανδρος, η λαβή των θεομάχων» από το βιβλίο μου «Το Μεγάλο Ψέμα» έκδοση 1995... και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ο κατά τα άλλα συμπαθέστατος τραγουδιστής Γιάννης Μηλιώκας, υπέπεσε στο αδίκημα της κατάχρηση πνευματικών δικαιωμάτων, ή αλλιώς σε ελεεινή ιδεοκλοπή, με πλήρη πιστεύω συνείδηση της πράξης του, μια και στο διαδίκτυο αναζητώντας μόνο με την λέξη ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ στην πρώτη σελίδα του Google, πέφτεις κατ΄ ευθείαν στο άρθρο μου (παρμένο από το βιβλίο μου «Βιβλική θρησκεία Το Μεγάλο Ψέμα» σελ.219) που υπάρχει στο διαδίκτυο, τουλάχιστον για μια δεκαετία. Έχω μάλιστα πλήθος επιστολών, που βεβαιώνουν τον ενθουσιασμό των αναγνωστών μου για την σχετική ερμηνεία.
Εκεί με πλήρη σαφήνεια δηλώνω, πως δεν πρόκειται για διακοσμητικό σύμβολο που απεικονίζει αόριστα τις συστροφές κάποιου ποταμού, αλλά για «λαβή μαχητών» και έχω τις σχετικές επεξηγήσεις, όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω. Μάλιστα αυτός είναι και ο λόγος που στο ίδιο το εξώφυλλο του βιβλίου αυτού, φιγουράρει και ο Μαίανδρος!
Βεβαίως και είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ένας καλλιτέχνης ασχολιέται επιτέλους με την ελληνική αρχαιότητα, και φυσικά είναι πολύτιμη κάθε νέα λεπτομέρεια που έχει ανακαλύψει γύρω από τον ελληνικό πολιτισμό… αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου ότι κάθε είδους πνευματική κλοπή είναι επιτρεπτή!
Σχετικά μάλιστα με την ερμηνεία του Μαιάνδρου που δίνει ο Γ. Μηλιώκας: ΜΑΙΑ ΑΝΔΡΟΣ = μαμή-ανδρός, έχω να προσθέσω πως σύμφωνα με τα αρχαία λεξικά, η ερμηνεία είναι εξαιρετικά αναβαθμισμένη: «μαίεσθαι δε και ο Όμηρος το ζητείν ονομάζει» Philoxenus Gramm148.7
Και: «Μαίαν ονομάζει την ζήτηση και την εύρεση» Etymologicum Magnum 589.45. Άρα Μαίανδρος είναι ο αναζητητής και όχι απλά... η μαμή του άνδρα!
«Μαίανδρος, η λαβή των θεομάχων»
Του Μ. Καλόπουλου
Κάποτε στο φως του φεγγαριού ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας. είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών. Ήταν η θεά Θέτιδα, που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός, που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία!
Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας[3] του 500 π.Χ. που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του. Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφη θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή "χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι:«το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα». Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.[4]
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος. Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολο ανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών". Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.Εικόνα: Ο Πηλέας καταβάλλει τη Θέτιδα με τη "μαιάνδριο ζεύξη χειρών ή χειρώνιο λαβή"! Εσωτερικό ερυθρόμορφου κύλικα που χρονολογείται γύρω στο 500 π.Χ. Δ. Μουσείο Βερολίνου.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων! Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται!
Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Εικόνα: Ο Ηρακλής καταβάλλει τον Τρίτωνα με την"μαιάνδριο λαβή".
Αγγειογραφία του 550 π.Χ. Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκυνία.
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του 550 π.χ. όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας[5] όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό. Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Λόγω της απώλειας αυτών των αγγείων και της άγνοιας της χρησιμότητας του Μαιάνδρου, για χιλιάδες χρόνια, αλλάξαμε παγκοσμίως σωματότυπο, χάσαμε δύναμη, πήραμε βάρος και αρρωστήσαμε.
Με τη γυμναστική του Μαιάνδρου και τη διατροφή του Ιπποκράτη, όλοι οι νέοι σήμερα μπορούν να φτιάξουν σώμα αγαλμάτινο και να έχουν άριστη υγεία.
Και οι μεγαλύτεροι, όμως, έχουν πάρα πολλά να κερδίσουν από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου.
Φωτογραφίες και κείμενα επιλεγμένα από 100 βιβλία αποδεικνύουν τη σημασία, την αξία και τη χρησιμότητα αυτού του συμβόλου.
Το βιβλίο του Γ. Μηλιώκα προκάλεσε την αντίδραση του Μ. Καλόπουλου ο οποίος τουλάχιστον 15 χρόνια πριν είχε αναφερθεί στο Μαίανδρο και τη σημασία του.
Μ. Καλόπουλος:
Εδώ τελειώνει η παρουσίαση του βιβλίου του αγαπητού Γιάννη Μηλιώκα, που ξεκάθαρα αντιγράφει τις ερμηνείες μου πριν από 15 χρόνια! Παρακολουθήστε το δικό μου υπότιτλο: «Μαίανδρος, η λαβή των θεομάχων» από το βιβλίο μου «Το Μεγάλο Ψέμα» έκδοση 1995... και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ο κατά τα άλλα συμπαθέστατος τραγουδιστής Γιάννης Μηλιώκας, υπέπεσε στο αδίκημα της κατάχρηση πνευματικών δικαιωμάτων, ή αλλιώς σε ελεεινή ιδεοκλοπή, με πλήρη πιστεύω συνείδηση της πράξης του, μια και στο διαδίκτυο αναζητώντας μόνο με την λέξη ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ στην πρώτη σελίδα του Google, πέφτεις κατ΄ ευθείαν στο άρθρο μου (παρμένο από το βιβλίο μου «Βιβλική θρησκεία Το Μεγάλο Ψέμα» σελ.219) που υπάρχει στο διαδίκτυο, τουλάχιστον για μια δεκαετία. Έχω μάλιστα πλήθος επιστολών, που βεβαιώνουν τον ενθουσιασμό των αναγνωστών μου για την σχετική ερμηνεία.
Εκεί με πλήρη σαφήνεια δηλώνω, πως δεν πρόκειται για διακοσμητικό σύμβολο που απεικονίζει αόριστα τις συστροφές κάποιου ποταμού, αλλά για «λαβή μαχητών» και έχω τις σχετικές επεξηγήσεις, όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω. Μάλιστα αυτός είναι και ο λόγος που στο ίδιο το εξώφυλλο του βιβλίου αυτού, φιγουράρει και ο Μαίανδρος!
Βεβαίως και είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ένας καλλιτέχνης ασχολιέται επιτέλους με την ελληνική αρχαιότητα, και φυσικά είναι πολύτιμη κάθε νέα λεπτομέρεια που έχει ανακαλύψει γύρω από τον ελληνικό πολιτισμό… αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου ότι κάθε είδους πνευματική κλοπή είναι επιτρεπτή!
Σχετικά μάλιστα με την ερμηνεία του Μαιάνδρου που δίνει ο Γ. Μηλιώκας: ΜΑΙΑ ΑΝΔΡΟΣ = μαμή-ανδρός, έχω να προσθέσω πως σύμφωνα με τα αρχαία λεξικά, η ερμηνεία είναι εξαιρετικά αναβαθμισμένη: «μαίεσθαι δε και ο Όμηρος το ζητείν ονομάζει» Philoxenus Gramm148.7
Και: «Μαίαν ονομάζει την ζήτηση και την εύρεση» Etymologicum Magnum 589.45. Άρα Μαίανδρος είναι ο αναζητητής και όχι απλά... η μαμή του άνδρα!
«Μαίανδρος, η λαβή των θεομάχων»
Του Μ. Καλόπουλου
Κάποτε στο φως του φεγγαριού ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας. είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών. Ήταν η θεά Θέτιδα, που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός, που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία!
Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας[3] του 500 π.Χ. που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του. Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφη θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή "χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι:«το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα». Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.[4]
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος. Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολο ανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών". Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.Εικόνα: Ο Πηλέας καταβάλλει τη Θέτιδα με τη "μαιάνδριο ζεύξη χειρών ή χειρώνιο λαβή"! Εσωτερικό ερυθρόμορφου κύλικα που χρονολογείται γύρω στο 500 π.Χ. Δ. Μουσείο Βερολίνου.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων! Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται!
Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Εικόνα: Ο Ηρακλής καταβάλλει τον Τρίτωνα με την"μαιάνδριο λαβή".
Αγγειογραφία του 550 π.Χ. Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκυνία.
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του 550 π.χ. όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας[5] όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό. Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα. Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών.
Μαίανδρος από την χρυσελεφάντινη ασπίδα της χρυσοποίκιλτης πανοπλίας του Φιλίππου του Β' η οποία βρέθηκε στον Βασιλικό τάφο των Αιγών!
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς Έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Μαίανδρος από την χρυσελεφάντινη ασπίδα της χρυσοποίκιλτης πανοπλίας του Φιλίππου του Β' η οποία βρέθηκε στον Βασιλικό τάφο των Αιγών!
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς Έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου "χέρια" κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου. Και αν μόνο τα δικά σου "χέρια" δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών! Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών".
Μ. Καλόπουλος
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1 «Χείρων: που πρώτος εύρε την ιατρική δια βοτάνων» Suda chi. 267.
2 Pindarum Nemea. 4.60 // Schol. In Pindarum Nemea. 3.60.
3 Κύλιξ ή κύλικας: Ποτήρι ή κρασοπότηρο.
4 Καρία: Αρχαία χώρα της Μ. Ασίας. Ευρίσκετο απέναντι των νησιών Σάμου Ρόδου.
5 Ελληνική Μυθολογία Κακριδή Εκδοτική Αθηνών 3ος τόμ. σελ. 141.
6 Homerus Odyssea 4. 355-500.
Απ' το βιβλίο του Μ. Καλόπουλου "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ" 1995 Σελίδες: 219-222
http://www.cybusinessguide.com/upload/MAIANDROS_MIXALIS_KALOPOULOS.pdf
strangehellas.blogspot.com
http://www.schizas.com
http://www.zougla.gr
Διαβάστε περισσότερα στο http://www.greatlie.com
Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο του Γ. Μηλιώκα και δεν ξέρω αν υπάρχει αναφορά στις πηγές αλλά στη συνέντευξη στη ζούγκλα αναφέρει ξεκάθαρα ότι έχει φωτογραφίες και κείμενα επιλεγμένα από 100 διαφορετικά βιβλία.
Το γεγονός ότι μπορεί ο αναγνώστης να βρει συγκεντρωμένες περισσότερες πληροφορίες σε ένα βιβλίο μόνο θετικό μπορεί να είναι για την ουσία του θέματος που είναι η γνώση και η κατανόηση του υψηλού νοήματος του συμβόλου.
Από τη μεριά μου οφείλω να δώσω συγχαρητήρια και στους δύο για την έρευνά τους.
Ας δούμε κι ένα άλλο παρεξηγημένο σύμβολο
site: peri-planomenos.blogspot.com
Σχόλια